Hoe ga ik te werk?

Voordat ik voor je aan de slag ga, start ik met een kennismaking. Dit kan op locatie of telefonisch, net wat jij prettig vindt. Zijn we een match? Dan definiëren we samen de opdracht, de doelgroep en het doel van de content. 

werkwijze_copywriting_typisch_marlou

De juiste aanpak

Misschien weet je zelf nog niet precies hoe je de communicatie voor jouw organisatie wilt aanpakken. Geen zorgen, ik denk graag met je mee. Na een gesprek en een blik op jouw website en communicatiemiddelen heb ik vaak al een goede indruk van hoe ik jou het beste kan helpen. Ben jij enthousiast over mijn ideeën? Dan is het tijd voor mij om aan de slag te gaan.

Research

Voor het creëren van doeltreffende communicatie-uitingen is research essentieel. Daarom verzamel ik – voordat ik begin met schrijven – eerst de juiste input. Ik bekijk de informatie over jouw organisatie en verdiep me in jouw doelgroep en concurrentie. Gaat het om online content? In dat geval onderzoek ik op welke onderwerpen veel wordt gezocht binnen Google. Ik bekijk welke thema’s interessant zijn voor jouw organisatie en welke keywords daarbij passen. Deze verwerk ik op de juiste manier in de tekst. Op deze manier spreek je niet alleen jouw doelgroep aan, maar zorg je er ook voor dat zij jou kunnen vinden op het web.

aanpak_copywriting_typisch-marlou

Een goed verhaal

Zodra alle input binnen is, ga ik aan de slag om er een goed verhaal van te maken. Vervolgens ontvang je de eerste versie van me. Wil je hier nog iets aan veranderen, dan is dat geen probleem. Ik pas het voor je aan en lever de definitieve versie bij je op. Gaat het om content voor je website of social media? Dan is de keuze aan jou of je de publicatie zelf doet of dit aan mij overlaat. Wat jij fijn vindt!
Weten hoe ik je kan helpen?